tirsdag den 22. maj 2012

Flot blå batik


På mors dag i sidste weekend brugte min mor og jeg formiddagen på at afprøve batikteknikker. Jeg har set i BoligLiv (tror det var i udgaven fra marts), hvordan batik, som jeg ellers forbinder med 60'er tøj, kan gøres mere stilrent og brugbart, hvilket inspirerede mig meget.
Her på billedet ses nogle af de flotteste ting vi fik lavet med den marineblå batikfarve. Jeg fik også lavet en ikke helt så vellykket kjole, som måske kommer på bloggen senere, når jeg lige har fået den syet op.
Min mor har lavet t-shirten og nettet til højre, og her er brugt henholdsvis ringteknik og firkantteknik. Jeg har lavet nettet i midten og har selv brugt stribeteknik.
Vi prøvede også med nogle håndklæder og karklude, men de kom senere i farveblanding, så farven var ikke så flot.
Det var rigtig sjovt at se resultaterne, som selvfølgelig alle er forskellige, og jeg glæder mig allerede til at prøve med batik igen!

2 kommentarer:

  1. Du er da sluppet godt fra at arbejde med batik. Det er super sjovt, synes du ikke? Jeg har selv leget lidt med det for nogle uger siden (da vi havde skønt sommervejr). Men uheldigvis var temperaturen på vandet ikke højt nok, så farven (gul) kunne næsten ikke ses :-( Øv. Jeg glæder mig også til at lege med batik igen senere på sommeren.

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak for det og jo, jeg synes, det er super sjovt! På billedet ses også kun de mest vellykkede ting, vi farvede nemlig også et håndklæde og nogle karklude efter vandet var blevet lidt koldere, og farven blev slet ikke så flot. Men der er jo ikke andet for end at prøve igen ;)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...